Garantier

Reklamationsret

Du har reklamationsret på alle varer købt hos Designa. Hvis et af vores produkter går i stykker, og det er omfattet af garantien, skal du henvende dig i butikken, hvor du har handlet. Du skal medbringe din købskvittering som dokumentation for, at varen er købt hos Designa. Vi undersøger varen og afgør, om den er dækket af garantien. Er den det, erstatter vi den med en ny eller udbedrer fejlen. Designa afholder alle omkostninger til nyt produkt og afsendelsen af dette. Der ydes ikke kompensation for evt. omkostninger til montage eller andre følgeomkostninger. Designa betaler ikke udgifter til evt. reparationsarbejde, som er foranlediget af kunden selv, uden forudgående skriftlig aftale. Er produktet udgået af Designas produktsortiment, leverer vi et passende erstatningsprodukt.

Hvad dækker garantien- og hvor længe gælder den?

Alle vores produkter er dækket af de almindelige reklamationsregler i henhold til købeloven.

Hos Designa lægger vi stor vægt på kundernes tryghed- også efter at køkkenet er taget i brug. Derfor får du 25 års garanti på skuffeskinner og hængsler samt alle bevægelige ”metaldele”, dog undtagen topbeslag, udtræk, gaspatroner og lignende.

Du får også 10 år på skabe og låger, samt 5 år på udvalgte bordplader, nemlig  alle typer laminat samt underlimnig af vaske heri. Andre typer er selvfølgelig omfattet af almindelig reklamations ret. Bemærk at garantien gælder for varer købt efter 1. januar 2014. Garantien gælder kun, hvis produkterne udelukkende har været brugt til privat brug, og uden efterfølgende ændringer af nogen art. Garantien dækker ikke, hvis produkterne har været opbevaret, monteret eller samlet forkert. Garantien omfatter ikke almindelig slitage, ridser, skæremærker, revner i låger eller bordplader opstået ved forkert brug, varme- og fugtpåvirkning, forkerte rengøringsmidler eller rengøringsmetoder. Fejlen skal kunne føres tilbage som en produktfejl, opstået under produktionen af produktet for at være dækket af garantien.   reparationsarbejde, som er foranlediget af kunden selv, uden forudgående skriftlig aftale. Er produktet udgået af Designas produktsortiment, leverer vi et passende erstatningsprodukt.

Er man ikke enig i vores afgørelse kan man trygt gøre brug af muligheden for at afprøve sagen i KAF.  Designa A/S er som producent medlem af KAF (Køkken Anke Foreningen) under Dansk Byggeri. Det giver vores kunder ekstra tryghed og mulighed, idet man via KAF kan klage over produktet og få en uvildig behandling af sagen. Designa A/S vil til en hver tid efterleve denne afgørelse.

Læs mere om tryghed hos Designa